چگونه ایجاد لویالتی کنیم؟

لویالتی یا Loyalty به معنی وفاداری است. پس این سوال که چگونه ایجاد لویالتی کنیم، در واقع به این معناست که چگونه مشتریان خود را نسبت به برند یا کسب و کار خود کنیم. بعضی ها به دنبال راهکارهای پیچیده می گردند. ولی خیلی ساده است. فقط رفتار مشتری را بسنجید و با وی وارد یک ارتباط نزدیک شوید. صد البته که خیلی از موارد و نکات دیگر باید رعایت شود.

راز ایجاد کردن لویالتی چیست؟

برای ایجاد لویالتی یا وفادارسازی و داشتن یک بازاریابی موفق باید ابتدا رابطه خود را با مشتری تعریف کنید. در نهایت مجموعه اقدامات شما باید حس رضایت و خوشایندی به مشتری منتقل کند. البته رفتارهای مصنوعی به راحتی قابل تشخیص اند. پس به معنای واقعی کلمه به مشتریان خود اهمیت بدهید.


در بازاریابی دیجیتالی (Digital Marketing) باید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد، گسترش و حفظ رابطه ای نزدیک با مشتریان خود بکنید. بازاریابی دیجیتالی سه اصل اساسی دارد که اگر می خواهید لویالتی ایجاد کنید باید آن ها را بشناسید و عمل کنید:

1-ایجاد کردن یک ارتباط پایدار با مشتری

2- ایجاد کردن یک ارتباط متقابل و دوجانبه

3-گسترش ارتباط با مشتریان

ولی راز ایجاد لویالتی این است: وقتی می توانید در بازاریابی دیجیتالی پیروز باشید که بین کسب و کار یا برند شما تعامل وجود داشته باشد. به قول روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا: "تا زمانی که افراد از میزان توجه شما به آنان اطلاع ندارند، میزان دانش شما نیز برای آنان اهمیت ندارد".

 2 نکته مهم حین برندسازی

اگر در حال برند سازی هستید و ایجاد لویالتی در سیستم باشگاه مشتریان برای شما خیلی اهمیت دارد، دو نکته مهم زیر را هرگز فراموش نکنید:

1-ایجار رابطه

2-ایجاد اعتماد

اگر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و اعتماد آنان را به دست خواهید آورد. آن گاه به لویالتی آنان می توانید امیدوار باشید. لویالتی یک برتری در رقابتی بزرگ در بازاریابی دیجیتالی است که از این راه حاصل خواهد شد.

فراموش نکنید مشتری وفادار یا لویال (Loyal) بقای کسب و کار یا برند شما را تضمین می کند. بنابراین باید به لویالتی مشتریان اهمیت دهید. هر چقدر مدت زمان ارتباط شما با مشتری بیشتر شود وفاداری یا لویالتی آنان نیز بیشتر می شود. در نتیجه احتمال بقای برند و کسب و کار شما بیشتر می شود.

4 راهکار بکر برای ایجاد لویالتی و وفادارسازی

اول- به مشتریان هنگامی که برای خرید مجدد پیش شما برگشته اند تخفیف دهید. تخفیف دادن با نرم افزار باشگاه مشتریان شکلات به روش های متعددی صورت می گیرد. بنابراین اگر باشگاه مشتریان اختصاصی خود را راه اندازی کردید می توانید از این روش ها استفاده کنید.

دوم-برای معرف مشتری پاداش در نظر بگیرید. این کار در ذهن مشتری احساس خوبی ایجاد می کند. اما راهکار تخفیف و پاداش بیشتر تأثیر می گذارد.

سوم-اطلاعات مشتریان خود را بروز کنید و خدمات بروز ارائه کنید. باید سعی کنید خود را به مشتریان خود نزدیک کنید.

چهارم-به مشتریان خود واقعاً و از ته دل اهمیت بدهید. این مورد در ایجاد لویالتی بسیار مهم است. اگر مشتری شما پس از خروج از فروشگاه شما احساس خوشایند و ارزشمند بودن داشته باشد بدانید که واقعاً کار خود را درست انجام داده اید.



/ 1 نظر / 831 بازدید